Když se uživatelka jedné sociální sítě zasnoubila se svým přítelem a změnila si status na "zasnoubená", nedozvěděli se o tom pouze její přátelé, ale také desítky a možná i stovky firem, kterým tato informace může pomoct v cílení reklamy. Ještě před jejím zasnoubením o ní věděli, že jí je 23, je z Prahy a má ráda romantické filmy. Proč jí tedy nenabídnout svatbu na zámku poblíž Prahy nebo doplňky pro svatební hostinu ve vintage stylu od americké rodinné firmy?

3246 firem

včetně Googlu a Facebooku bylo certifikováno smlouvou Safe Harbour k září 2013

Kam všude informace, které zadáváme denně do počítače, putují, je čím dál tím těžší kontrolovat. I když mediální pozornost věnovaná úniku informací, které zveřejnil bývalý pracovník americké tajné služby NSA Edward Snowden, utichla, téma ochrany osobních dat se stává čím dál tím větším problémem ve vztazích mezi Evropskou unií a Spojenými státy.

Podle evropských zákonů o ochraně dat mohou být osobní informace "vyváženy" z EU pouze do zemí, které zajišťují stejnou míru ochrany jako ty unijní. Americké zákony ale tuto podmínku nesplňují. Protože ve Spojených státech sídlí mnoho internetových firem, které s osobními informacemi zákazníků a uživatelů pracují, dohodly se v roce 2000 Washington s Bruselem na vytvoření smlouvy Safe Harbour, která pokrývá alespoň nejnutnější principy ochrany soukromí.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se