Byly doby, kdy to vypadalo, že by se internet mohl stát prostorem pro kulturně vedenou a otevřenou debatu. Teď je tomu ale spíše tak, že needitovaná fóra pod články se stávají tržištěm vzájemných urážek. Ať se vám to líbí, nebo ne, podstatné je jedno: řada experimentů prokázala, že vnímání článku, jeho autora nebo tématu může být výrazně zkresleno byť i anonymním komentářem, zvláště když je nevybíravý.

Některá vydavatelství na to zareagovala tak, že začala diskuse pod články cenzurovat a některé urážlivé komentáře odstraňovat. Ani to ale nezabrání tomu, aby se vlny takových komentářů čas od času nepřelily do jiných částí internetu a neinfikovaly Facebook nebo nezahltily Twitter. Pokud by všechny takovéto komentáře byly spontánní, tak by se jednoduše jednalo jen o zajímavý psychologický fenomén. Ale tak tomu není.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru