Zatímco největší řetězce s potravinami se letos v Česku "požíraly" navzájem a přepisovaly maloobchodní žebříčky, Globus zůstal v závětří. Nekoupil konkurenta ani neotvíral nové obchody a v tichosti vyměnil své české jednatele. Mezitím ale významně rostl a připravuje zviditelnění: přebuduje postupně svých patnáct hypermarketů, představí nový koncept a na jaře ho podpoří marketingovou kampaní.

"Při tržbách 23 miliard korun jsme vydělali zhruba 200 milionů korun," říká v rozhovoru pro HN Bronislav Matyšek, marketingový šéf Globusu, který do řetězce přišel po letech působení ve firmě PepsiCo. Zatím jde o předběžné výsledky. Znamenají ale, že společnost měla v posledním finančním roce (končícím v červnu 2014) nejvyšší zisk za poslední čtyři roky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru