Kancelář CzechTrade v Londýně zareagovala na aktuální vládní dotace do oblasti obnovitelné energetiky a vysokou místní poptávku po ekologickém vytápění a vytvořila český pavilon na veletrhu Nextgen 2014 (8.-9. října, Stoneleigh Park, Coventry). Česká expozice se zaměřila výhradně na oblast vytápění biomasou a tato volba se ukázala jako správná cesta - technologická vyspělost českých kotlů si rychle získala ohlas jak mezi britskými distributory a instalátory, tak mezi konečnými spotřebiteli. Ti ocenili zejména vysokou efektivitu, spolehlivost a příjemnou cenu produktů.

"Ocenili jsme hlavně rychlou práci zástupců agentury CzechTrade v Londýně, díky které jsme se mohli veletrhu zúčastnit, ačkoliv jsme projevili zájem vyloženě na poslední chvíli," říká Ivan Klíma, Sales & Marketing Manager společnosti Ponast. Luboš Pekárek z firmy Viadrus dodává: "Účast na veletrhu Nextgen 2014 pod záštitou agentury CzechTrade pro nás byla ideální příležitostí ke zviditelnění na trhu obnovitelných zdrojů energie a k navázání kontaktů ve Velké Británii. Spolupráci s agenturou CzechTrade na zahraničních výstavách jsme letos využili již několikrát."

ČESKÉ PIVO JAKO LÁKADLO

Podoba českého pavilonu odrážela snahu vytvářet na akcích moderní otevřené prostory v národních barvách s dominancí české vlajky, které přímo vybízely k aktivnímu vytváření kontaktů. Pět českých vystavovatelů z koncepce těžilo a během dvoudenní výstavy navázalo řadu relevantních kontaktů, k čemuž přispěla i strategicky zvolená poloha expozice u vstupu do haly. Intenzivní marketingová podpora ze strany londýnské kanceláře CzechTrade - identifikace relevantních kontaktů a jejich pozvání do českého pavilonu, vytvoření brožury o českých vystavovatelích a letáku s přizváním na naši networkingovou akci a zajištění jeho umístění do všech konferenčních sálů a k registračním přepážkám - znásobila návštěvnost naší expozice. Vyvrcholením úsilí bylo networkingové odpoledne, při kterém bylo podáváno tradiční české pivo z Pivovaru Vyškov, kterému zastoupení CzechTrade Londýn pomáhá vstoupit na britský trh. Společnosti Viadrus a Benekovterm zde jednaly s potenciálními obchodními zástupci (Bentley, Treco, Innasol), zatímco firmy Opop, Petrojet Trade a Ponast přímo na místě prodávaly své kotle. Nextgen 2014 tak dokázal, že pro oblast biomasy je ideální platformou.

ČESKÁ ŘEŠENÍ V OBLASTI ENERGETIKY

Českou expozici si pochvalovaly i britské firmy: "Příležitost účastnit se poprvé veletrhu Nextgen 2014 s agenturou CzechTrade nás velice potěšila. Potkali jsme zde řadu stávajících i nových kontaktů. Být součástí českého pavilonu a zároveň potkat další české společnosti bylo skvělé," dodává Helen Blissettová ze společnosti Robus Energy, která je britským partnerem firmy Opop.

Český pavilon je důkazem, že i s relativně malými finančními prostředky lze být vysoce efektivní a směle soupeřit s velkými hráči v oboru. Česká řešení v oblasti obnovitelné energetiky bude CzechTrade Londýn podporovat i nadále, neboť se dokážou rakouským a německým nejen vyrovnat, ale díky české kreativitě a inženýrské tradici je v mnohých oblastech i předčit.

Pro více informací o dotačních programech organizuje CzechTrade Londýn 18. listopadu 2014 v Praze seminář Obnovitelná energetika ve Velké Británii - nové výzvy a velké příležitosti.


Martin Macourek
ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Londýně
martin.macourek@czechtrade.cz


Český pavilon na veletrhu Nextgen 2014.
FOTO: CZECHTRADE