Přestože svůj pražský debut dnes absolvuje v Rudolfinu, ve skutečnosti kanadská sopranistka Karina Gauvinová nejvíc myslí na Stavovské divadlo. "Teď jsem v Paříži zkoušela Mozartovu operu La clemenza di Tito. Musím se v Praze jít podívat, kde byla poprvé uvedena," řekla Gauvinová v narážce na Stavovské divadlo, kde měla opera roku 1791 premiéru.

Gauvinová, která dnes v doprovodu českého orchestru Collegium 1704 zazpívá dvě Vivaldiho moteta a také árie z Händelových oper, do Prahy přijíždí poprvé. Na severoamerické i evropské scéně už je ale dávno etablovaná jako vyhledávaná interpretka barokní hudby. Nahrávala a vystupovala s předními dobovými ansámbly Venice Baroque Orchestra, Accademia Bizantina či Akademie für Alte Musik Berlin a v repertoáru má kromě barokní hudby, v níž její zlatavě lyrický hlas září nejčastěji, také Mahlera, Brittena či Ravela.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se