Přestože svůj pražský debut dnes absolvuje v Rudolfinu, ve skutečnosti kanadská sopranistka Karina Gauvinová nejvíc myslí na Stavovské divadlo. "Teď jsem v Paříži zkoušela Mozartovu operu La clemenza di Tito. Musím se v Praze jít podívat, kde byla poprvé uvedena," řekla Gauvinová v narážce na Stavovské divadlo, kde měla opera roku 1791 premiéru.

Gauvinová, která dnes v doprovodu českého orchestru Collegium 1704 zazpívá dvě Vivaldiho moteta a také árie z Händelových oper, do Prahy přijíždí poprvé. Na severoamerické i evropské scéně už je ale dávno etablovaná jako vyhledávaná interpretka barokní hudby. Nahrávala a vystupovala s předními dobovými ansámbly Venice Baroque Orchestra, Accademia Bizantina či Akademie für Alte Musik Berlin a v repertoáru má kromě barokní hudby, v níž její zlatavě lyrický hlas září nejčastěji, také Mahlera, Brittena či Ravela.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.