Nač oživovat Šostakovičovu ranou hudbu pro němý film? Už proto, že ve čtvrtek a v pátek v Brně nehrozí, že by promítaný snímek jako v Leningradu roku 1929 na poslední chvíli přestříhali cenzoři, že by se hudebníci nevešli na pódium či že by kvůli zrychlené projekci film skončil dřív než hudba. Při prvním promítání ruského avantgardního snímku Nový Babylon s hudbou Dmitrije Šostakoviče musel původní dirigent vykrucovat krk z not na hudebníky a z hudebníků na plátno, až mu z toho šla hlava kolem. To slovenskému dirigentovi Peteru Vrábelovi, který při projekci téhož snímku tento týden povede Filharmonii Brno, bude vše klapat jako hodinky: na dirigentský stojan totiž spolu s partiturou popsanou časovými údaji pro jistotu položí i stopky.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.