"Očekávejte víc od svých kontratenorů," řekl publiku před nějakými šestnácti lety americký zpěvák Bejun Mehta – a sám se té rady držel. Pěvec, který v úterý večer v Praze zahájí třetí ročník koncertního cyklu nazvaného Collegium 1704 v Rudolfinu, byl nejprve zázračným chlapeckým sopránem, pak o hlas přišel a jako kontratenor začal zpívat teprve ve svých třiceti letech.

S rozsahem, který ho předurčuje k barokní hudbě a zejména rolím, jež kdysi příslušely kastrátům, dnes Mehta patří k nejlepším – a sám tato omezení považuje za přežitá. "Kontratenor je hlas jako každý jiný, nikoliv jen repertoárová škatulka," vysvětluje. "Rossiniovský tenor může kromě Rossiniho a Donizettiho zpívat i další repertoár. Snažím se docílit toho, aby to i u kontratenorů bylo přijímáno jako běžná věc."

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.