Pětadvacet let po revoluci, která otevřela nejenom hranice ale také trh, se české podnikatelské prostředí proměňuje. Zatímco v roce 2000 byl průměrný věk podnikatelů 45,5 roku, letos se již posunul blíže k šedesátce (58,2). S vyšším věkem jsou spojené bohaté zkušenosti v podnikatelském prostředí, které přidávají firmě na věrohodnosti a spolehlivosti. Cesta k úspěchu dnes ale firmám trvá déle, dokonce jednou tak dlouho. Vyplývá to z analýzy dat účastníků soutěže EY Podnikatele roku.

"Těsně po revoluci u nás existovalo něco jako podnikatelské vakuum. Podnikatelé museli dorůst a je proto logické, že se ti úspěšní, kteří například také vyhráli v soutěži EY Podnikatel roku, stále častěji rekrutují z řad padesátníků či šedesátníků a podnikají nejméně 14 let, tedy alespoň od roku 2000,“ říká Magdalena Souček, vedoucí partnerka EY v České republice a ve střední a jihovýchodní Evropě.

V době, kdy je kladen velký důraz na inovativní podnikatelský záměr a start-upy, se ukazuje, že lidé stále preferují firmy se zavedenou, známou značkou, které důvěřují. Zkušeným podnikatelům a firmám se proto daří a právě oni z velké části tvoří český podnikatelský trh.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se