Existuje rituál, který se každý rok opakuje. Zástupci světových médií se během filmového festivalu v Cannes vydávají na hon za předponou "nej". Propukají v nadšení nad jedním či dvěma snímky a stejně tak unisono si zoufají.

Extatická zvolání o "nejvtipnějším filmu festivalu" letos provázela argentinský snímek Divoké historky. Recenze nesené na specifické festivalové vlně budily dojem, že debut Damiána Szifrona přepisuje dějiny komedie. Někteří dokonce sáhli po srovnání s Quentinem Tarantinem. Nic tak dalekosáhlého. Argentinský režisér ale v Divokých historkách poskládal divácky příjemné leporelo šesti povídek do tvaru obsahujícího řadu vynikajících momentů radostného překračování hranice mezi civilizovaností a barbarstvím. Katarzní černý humor, který z "Historek" dělá film z podstaty lidový, přitom skrývá poměrně radikální poselství.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se