Při jednání se svými zaměstnanci se majitelé malých a středně velkých firem často řídí tradovanými poučkami, které se ale ve skutečnosti nezakládají na pravdě. Odborník na řízení lidí a provozovatel poradenského portálu Firemní sociolog Vojtěch Bednář sestavil pro HN seznam mýtů, jimž je třeba se při vedení firmy vyhnout.

1. Když se nikdo neptá, všichni všemu rozumí

Ve skutečnosti trvá většině lidí pochopení problému nějakou dobu, zvláště pokud nad ním dosud sami nepřemýšleli. "Vedoucí spoléhající na rozum zaměstnanců si myslí, že když lidé nebudou něco chápat, zeptají se. Ale tak to není. Často jim v tom brání ostýchavost, obava, že by byli vyhodnoceni jako méně chápaví, nebo jen mají pocit, že by šéfa zbytečně vyrušovali, a raději se spolehnou na svůj úsudek," říká Bednář.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.