Při jednání se svými zaměstnanci se majitelé malých a středně velkých firem často řídí tradovanými poučkami, které se ale ve skutečnosti nezakládají na pravdě. Odborník na řízení lidí a provozovatel poradenského portálu Firemní sociolog Vojtěch Bednář sestavil pro HN seznam mýtů, jimž je třeba se při vedení firmy vyhnout.

1. Když se nikdo neptá, všichni všemu rozumí

Ve skutečnosti trvá většině lidí pochopení problému nějakou dobu, zvláště pokud nad ním dosud sami nepřemýšleli. "Vedoucí spoléhající na rozum zaměstnanců si myslí, že když lidé nebudou něco chápat, zeptají se. Ale tak to není. Často jim v tom brání ostýchavost, obava, že by byli vyhodnoceni jako méně chápaví, nebo jen mají pocit, že by šéfa zbytečně vyrušovali, a raději se spolehnou na svůj úsudek," říká Bednář.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se