Umění říci "ne" patří k dovednostem, které nejsou vlastní každému. Brzdí nás obavy, že odmítnutím něco ztratíme nebo nenávratně pokazíme, že se odmítnutý bude zlobit. V podnikání se obáváme především ztráty klienta nebo negativních referencí, které o nás bude šířit naštvaný zákazník. Říkat "ne" v pravou chvíli je ale nutné, chceme-li podnikat úspěšně a směřovat k cílům, jež jsme si stanovili.

Zákazníci občas přicházejí s požadavky, které není možné splnit, ať už se týkají neúnosně vysoké slevy, příliš krátkého termínu pro zhotovení zakázky či dodání zboží nebo způsobu provedení služby, který nemáme v nabídce. Naslibovat nemožné jen proto, abychom zákazníka neztratili, je ovšem krátkozraké. Pokud své sliby nesplníme, o klienta nakonec stejně přijdeme, a navíc uškodíme své pověsti.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se