Se čtveřicí tlustých partitur na klíně usedá americký dirigent John Fiore, aby hovořil o Pádu Arkuna, tedy poslední opeře Zdeňka Fibicha, kterou ve čtvrtek a v pátek jako první letošní premiéru uvede Opera Národního divadla v Praze. S dílem, jež poprvé zaznělo tři týdny po Fibichově smrti v roce 1900 a kompletně bylo uvedeno naposledy před více než osmdesáti lety, má Fiore ambiciózní cíl: naučit posluchače, kteří jsou zvyklí na Smetanu, Dvořáka a Janáčka, aby začali brát Fibicha jako jim rovného.

"K Fibichovi jsem se dostal přes svůj zájem o Wagnera," vysvětluje Fiore, jenž v Národním divadle před třemi lety naposledy dirigoval právě Wagnerova Parsifala. "V Česku jsem Wagnerů inscenoval tolik, až mi přišlo, že bych tentokrát měl zkusit něco jiného."

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.