Se čtveřicí tlustých partitur na klíně usedá americký dirigent John Fiore, aby hovořil o Pádu Arkuna, tedy poslední opeře Zdeňka Fibicha, kterou ve čtvrtek a v pátek jako první letošní premiéru uvede Opera Národního divadla v Praze. S dílem, jež poprvé zaznělo tři týdny po Fibichově smrti v roce 1900 a kompletně bylo uvedeno naposledy před více než osmdesáti lety, má Fiore ambiciózní cíl: naučit posluchače, kteří jsou zvyklí na Smetanu, Dvořáka a Janáčka, aby začali brát Fibicha jako jim rovného.

"K Fibichovi jsem se dostal přes svůj zájem o Wagnera," vysvětluje Fiore, jenž v Národním divadle před třemi lety naposledy dirigoval právě Wagnerova Parsifala. "V Česku jsem Wagnerů inscenoval tolik, až mi přišlo, že bych tentokrát měl zkusit něco jiného."

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.