Sociální síť Snapchat oslovuje stále více lidí i mimo Spojené státy. Nabízí dobrodružství, zábavu a hlavně žádnou historii. Její hlavní výhodou je, že uživatelé mohou posílat fotky, videa nebo zprávy, které do deseti vteřin zmizí. Pomíjivé zprávy jsou velmi populární hlavně mezi mladými lidmi. Ti považují například Facebook, na kterém se s nimi chtějí přátelit jejich rodiče, za synonymum pro dobu ledovou.

"Snapchat nutí jeho uživatele zastavit se a věnovat stoprocentní pozornost tomu, co jim přišlo ve zprávě, ať už je to cokoliv," popsal deníku Financial Times výjimečnost mladé sociální sítě jeden z jejích grafiků Michael Platco.

Díky Snapchatu mohou jeho uživatelé sdílet nejen jedinečné okamžiky, ale také fotky nebo pocity, u nichž nechtějí, aby vydržely déle než dobu, ve které byly pořízeny nebo napsány. V éře, kdy je jedním z největších problémů soukromí na internetu, nabízí Snapchat zajímavou variantu. Navíc ve velmi atraktivní formě jednoduché aplikace pro chytré telefony.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg si potenciál Snapchatu uvědomil už před rokem. Dle hesla "Když je nemůžeš porazit, tak je kup" se snažil Snapchat získat. Podle zákulisních informací zakladateli start-upu Evanu Spiegelovi nabídl až tři miliardy dolarů.

Spiegel ale nabídku odmítl s tím, že neuvažuje o prodeji nebo partnerech dřív než v roce 2014. Doufal totiž, že počet uživatelů do té doby výrazně vzroste a společnost bude mít daleko větší hodnotu. Jeho instinkt ho nezklamal. Snapchat, který vznikl před třemi lety, dnes používá přes 100 milionů uživatelů a investovat do rychle se rozvíjejícího start-upu chce čím dál více firem.

Podle informací deníku Wall Street Journal nabízí Snapchatu investici v hodnotě až 20 milionů dolarů například americká společnost Yahoo!. Ta má teď volný kapitál, který vydělala díky dřívější investici do čínské internetové firmy Alibaba Group. Miliarda dolarů, za kterou v roce 2005 koupilo Yahoo! 40 procent společnosti Alibaba, se firmě mnohonásobně zhodnotila. Jen primární emise akcií Alibaby vynesla firmě Yahoo! přes 35 miliard dolarů.

Snapchat baví, ale nevydělává

Kroky Snapchatu tak mohou paradoxně připomínat příběh zmiňovaného Facebooku. Také Mark Zuckerberg ve svých začátcích odmítl nabídku Googlu, ale později, v roce 2007, přijal investici v hodnotě 240 milionů dolarů od Microsoftu. Yahoo! ale není jediná firma, která má o Snapchat zájem. Další peníze společnosti nabízí také její dřívější investoři Institutional Venture Partners a DST Global.

Hodnota Snapchatu by se díky novým investicím mohla vyšplhat až na 10 miliard dolarů. I přes raketově rostoucí počet uživatelů a zájem investorů je ale firma stále rizikovou investicí. Snapchat totiž zatím nedokázal ze své populární aplikace udělat byznys a generovat zisky. Údajně už ale plánuje spustit službu také pro "mizení" novinových článků a reklam.

McDonald's, Manchester United nebo módní internetový portál Nasty Gal už ale své vlastní účty na Snapchatu k propagaci využívají. Jelikož síť používají hlavně mladiství kolem 20 let, je pro ně jednoduché reklamu cílit.

Zatím jste si přečetli 100 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.