Co je velké, to vynáší, bylo heslem mnoha firem před krizí. Podniky fúzovaly, zvětšovaly se... až přišla krize a s ní i takzvaný cost cutting, tedy osekávání počtu zaměstnanců, optimalizace výroby a také zaměření na "core byznys". Kdysi opěvované synergické efekty z velikosti se ukázaly být limitované právě onou velikostí, která se od jisté chvíle evidentně stala brzdou.

Po zmenšování "uvnitř" nyní pro ty samé firmy (jimž osekávání tak úplně zisk nepřineslo) nastala druhá nevyhnutelná fáze. A to rozdělení původních molochů na menší podniky, které by měly být pružnější, konkurenceschopnější, úspěšnější. A samozřejmě výdělečnější. Některé se rozdělují v rámci jedné značky, jiné prodávají, co se prodat dá, a na "core byznys" z počátků se tak úplně neohlíží.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se