Jaké jsou příznaky cukrovky a co dělat v případě, když zjistíte, že trpíte celiakií? Předtím než lidé zajdou k lékaři, hledají odpovědi na podobné otázky primárně na internetu. Brzy už by je mohli získat na sociální síti od těch, kteří už mají s konkrétní nemocí zkušenosti.
Facebook totiž plánuje spojit uživatelské profily s jakousi poradnou o zdraví. Podle zdrojů agentury Reuters by to měla být on-line komunita, která by propojila uživatele podle typu jejich nemocí. Jedna z nejhodnotnějších firem na světě tak chce působit i v oblasti zdravotnictví.
Vyvíjí také aplikaci pro preventivní péči, která by lidem pomáhala zlepšit životní styl. Podle zdrojů se v posledních měsících vedení Facebooku setkává s odborníky ze zdravotnického průmyslu i s podnikateli a vyvíjí a testuje tyto nové aplikace.
Z průzkumu Facebooku podle Reuters vyplývá, že nemocní lidé, jako například cukrovkáři, hledají rady o boji se svou chorobou na sociálních sítích. V Česku už existuje nespočet "zdravotnických poraden" na internetu, kde si nemocní vyměňují své zkušenosti. Lidé na nich dobrovolně, ale anonymně, sdílejí své zkušenosti s léčbou nebo symptomy nemocí.
Facebook chce Googlu ukrojit z miliardových příjmů z reklam, chystá reklamní platformu - čtěte ZDE
Firmy vyloučí třetinu uchazečů o práci kvůli nevhodnému obsahu na sociálních sítích - čtěte ZDE
Pro Facebook tak bude zásadní, jak si poradí s ochranou dat i samotných nemocných. V souladu s dosavadním nastavením by totiž uživatelé propojením s poradnou zveřejnili veškerý obsah pod svým pravým jménem. Což je například u zmíněných on-line poraden méně časté, protože nemocní publikují informace anonymně.
Není ani jasné, jestli Facebook bude obsah v těchto skupinách sám moderovat, nebo jej propojí s odborníky "zvenčí".
Zdroje agentury Reuters také dodávají, že společnost zvažuje, že novou zdravotní aplikaci vydá v tichosti a pod jiným jménem. Právě proto aby předešla obavám uživatelů o narušení soukromí.
Frank Williams, ředitel společnosti Evolent Health, která produkuje software a služby ve zdravotnictví, Reuters řekl, že k pozitivnímu přijetí aplikace by uživatelé potřebovali také ujištění, že jejich data a komentáře nebudou poskytovány třetím stranám, reklamním agenturám nebo farmaceutickým firmám.