Firma Mototechna Group, dceřiná společnost největšího tuzemského autobazaru AAA Auto, dostala od České obchodní inspekce (ČOI) pokutu 2,5 milionu korun. Podle inspekce vůči zájemcům o koupi auta použila klamavé obchodní praktiky.

Pokuta není pravomocná. Mototechna se sankcí nesouhlasí z právních a faktických důvodů a bude se proti ní odvolávat. Napsala to v pátek Mladá fronta Dnes (MfD).

Inspekce Mototechně například vytýká, že za doplňkový zákaznický servis účtuje zákazníkům platícím v hotovosti méně peněz než těm, kdo si na auto vezmou půjčku.

Firma tvrdí, že jde o obchodní politiku společnosti, do které inspekci nic není. Argumentuje podle deníku také tím, že při prodeji na úvěr je doplňkový servis administrativně a technicky náročnější.

Mototechna podle ČOI také neuváděla jasně a srozumitelně kupní cenu a informaci o tom, kdo auto prodává. Zákon o ochraně spotřebitele porušil prodejce údajně také tím, že jeho pracovníci neposkytli korektní informace o záruce.

Podle mluvčího ČOI Jiřího Fröhlicha lze obecně říct, že pokuty ve výši milionů inspekce ukládá v případě velmi závažných zjištění.

Návrat k retro názvu

Autobazar AAA Auto, jehož je Mototechna Group dceřinou společností, dostal v červenci od ČOI pokutu půl milionu korun za chyby v reklamě na půjčky.

Skupina AAA Auto přejmenovala svou značku pro prodej zánovních aut AAA Premium na Mototechnu předloni. Oživila tak název firmy, která nabízela své služby motoristům za socialismu.

Obnovená Mototechna zvýšila ve druhém roce existence prodej z 2700 na trojnásobných 8500 ojetých aut. Celkově tak za dva roky prodala téměř 9000 zánovních aut z druhé ruky v Česku a 2200 na Slovensku.