Zajímavá polemika se rozvinula mezi komentátory Gideonem Rachmanem z Financial Times a Clivem Crookem z agentury Bloomberg. Nacionalismus ve světě je na vzestupu, říká Rachman a jeví se mu to překvapivé.

V bezhraničním světě digitálních sítí vypadají tradiční starosti národů - tedy teritorium, identita či suverenita - stejně anachronicky jako třeba meče a brnění. Ve skutečnosti je to ale naopak. Skotové měli našlápnuto k separatismu podobně jako Katalánci. Pravicový nacionální populismus je na vzestupu v Anglii. Rusové dobývají staré impérium, jsou tu úspěchy hindského nacionalismu v Indii a náznaky šovinismu mezi Čínou a Japonskem. Je to znepokojivé, nacionalismus je rozdělující fenomén, a proto nebezpečný. Míní Rachman.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru