Nejbohatší člověk světa, mexický magnát Carlos Slim Helú změní zaměření svých obchodních domů Sears. Až dosud si sukně nebo halenky značky Sears v Mexiku kupovali především movitější zákazníci. To se nyní změní. Pod Slimovým dohledem bude tento mexický řetězec nabízet cenově dostupnější módu.

Inspirovat se chce u španělského miliardáře a textilního magnáta Amancia Ortegy, uvádí agentura Bloomberg. Ortegova značka Zara se totiž stala průkopnicí tzv. rychlé módy, kdy oděvní firma neustále reaguje na poslední trendy ve světě a často střídá jednotlivé kolekce oblečení. Zákazníky láká i na nižší ceny. Například ve Španělsku nebo Portugalsku patří Zara k lowcostové módě.

Slim se domnívá, že převzetí konceptu "rychlé módy" přitáhne do jeho obchodních domů také zákazníky, kteří nyní nakupují oděvy například u švédského řetězce H&M nebo u dalších Ortegových značek, jako jsou Bershka nebo Oysho. "Jedná se o silně rostoucí trh. Koncept rychlé módy určitě umožní zvýšit počet zákazníků," míní analytička Liliana de Leonová ze společnosti Corporativo GBM.

Miliardář se chce přitom zaměřit na stále silnější mexickou střední třídu a reagovat na pozitivní trend rostoucích spotřebitelských výdajů. Ty by se měly do roku 2017 zvýšit až o 30 procent, odhaduje společnost PricewaterhouseCoopers.

Carlos Slim Helú je díky své společnosti América Móvil známý především jako telekomunikační magnát. Od americké společnosti Sears koupil její mexickou divizi v roce 1997. Nyní prostřednictvím své skupiny Grupo Sanborns vlastní přes 80 obchodních domů Sears v Mexiku. Ty loni utržily 1,5 miliardy dolarů.