Nejbohatší člověk světa, mexický magnát Carlos Slim Helú změní zaměření svých obchodních domů Sears. Až dosud si sukně nebo halenky značky Sears v Mexiku kupovali především movitější zákazníci. To se nyní změní. Pod Slimovým dohledem bude tento mexický řetězec nabízet cenově dostupnější módu.
Inspirovat se chce u španělského miliardáře a textilního magnáta Amancia Ortegy, uvádí agentura Bloomberg. Ortegova značka Zara se totiž stala průkopnicí tzv. rychlé módy, kdy oděvní firma neustále reaguje na poslední trendy ve světě a často střídá jednotlivé kolekce oblečení. Zákazníky láká i na nižší ceny. Například ve Španělsku nebo Portugalsku patří Zara k lowcostové módě.
Slim se domnívá, že převzetí konceptu "rychlé módy" přitáhne do jeho obchodních domů také zákazníky, kteří nyní nakupují oděvy například u švédského řetězce H&M nebo u dalších Ortegových značek, jako jsou Bershka nebo Oysho. "Jedná se o silně rostoucí trh. Koncept rychlé módy určitě umožní zvýšit počet zákazníků," míní analytička Liliana de Leonová ze společnosti Corporativo GBM.
Místo rolexek dnes děti chtějí Shamballa náramky, říká zakladatel značky - čtěte ZDE
Praha dostane svůj "Harrods". Luxusní nákupní dům vyroste na rohu Pařížské - čtěte ZDE
Miliardář se chce přitom zaměřit na stále silnější mexickou střední třídu a reagovat na pozitivní trend rostoucích spotřebitelských výdajů. Ty by se měly do roku 2017 zvýšit až o 30 procent, odhaduje společnost PricewaterhouseCoopers.
Carlos Slim Helú je díky své společnosti América Móvil známý především jako telekomunikační magnát. Od americké společnosti Sears koupil její mexickou divizi v roce 1997. Nyní prostřednictvím své skupiny Grupo Sanborns vlastní přes 80 obchodních domů Sears v Mexiku. Ty loni utržily 1,5 miliardy dolarů.