Téměř 80 procent českých společností si myslí, že by vysoké školy měly více zapojit do výuky odborníky z firem. Další slabinou je pak podle nich nedostatek předmětů v cizím jazyce. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu společnosti LMC mezi 200 tuzemskými firmami.
I když je propojení firem a škol stále intenzivnější, pořád převládá dojem, že to nestačí. Vysoké školy proto do dalších let plánují nejen více společných projektů s firmami, ale také zvýšení počtu programů a předmětů v cizím jazyce.
Příkladem je třeba Vysoká škola ekonomická v Praze. "Většina fakult VŠE rozšiřování nabídky předmětů v angličtině plánuje nebo jsou již v přípravě. Již dnes škola nabízí 120 předmětů vyučovaných v angličtině. Fakulta podnikohospodářská tento semestr nově nabízí předmět zaměřený na rozvoj obchodních a vyjednávacích dovedností v němčině a předmět Shopper Marketing v angličtině. Fakulta financí a účetnictví letos připravuje sedm nových předmětů vyučovaných v angličtině, které studentům nabídne v letním semestru," říká mluvčí VŠE Julie Daňková s tím, že škola například v září příštího roku otevře tři nové magisterské programy v angličtině, a to Master in Finance and Accounting na fakultě financí a účetnictví a dva magisterské obory na fakultě informatiky a statistiky.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru