Po silnici do České Skalice popojíždějí kamiony, dodávky a mezi nimi kličkují osobní auta. Zhruba třicetikilometrová vzdálenost z Hradce Králové do pětitisícového východočeského městečka zabere asi třicet minut. "Infrastruktura nás zásadně ovlivňuje. Cesta na Polsko je vyhodnocená jako jedna z nejhorších a dostavba dálnice D11 by nám určitě pomohla," vysvětluje generální ředitel společnosti Farmet Karel Žďárský jeden z důvodů, proč je těžké do firmy přilákat technicky vzdělané pracovníky. Jeho podnik vyrábí velké zemědělské stroje, které v továrně vymýšlí řada inženýrů a konstruktérů. "Mobilita není u nás v republice moc zvykem, my se ale přesto snažíme, aby nám lidé v Praze nezůstali, a spolupracujeme s vysokými školami," říká šéf společnosti, která na východě Čech živí okolo 250 lidí.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?