Po silnici do České Skalice popojíždějí kamiony, dodávky a mezi nimi kličkují osobní auta. Zhruba třicetikilometrová vzdálenost z Hradce Králové do pětitisícového východočeského městečka zabere asi třicet minut. "Infrastruktura nás zásadně ovlivňuje. Cesta na Polsko je vyhodnocená jako jedna z nejhorších a dostavba dálnice D11 by nám určitě pomohla," vysvětluje generální ředitel společnosti Farmet Karel Žďárský jeden z důvodů, proč je těžké do firmy přilákat technicky vzdělané pracovníky. Jeho podnik vyrábí velké zemědělské stroje, které v továrně vymýšlí řada inženýrů a konstruktérů. "Mobilita není u nás v republice moc zvykem, my se ale přesto snažíme, aby nám lidé v Praze nezůstali, a spolupracujeme s vysokými školami," říká šéf společnosti, která na východě Čech živí okolo 250 lidí.

V článku se dále dozvíte

  • V regionech chybějí absolventi technických škol. Firmy je proto lákají na podmínky, které by mnohdy v Praze nedostali.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.