Sotva jsem stihl naskicovat motiv ornamentu, už mi ho někdo bral z rukou a pouštěl se do práce. Tak popsal Alfons Mucha, jak v roce 1896 vznikaly jeho ilustrace k francouzskému vydání knihy Ilsée, la princesse de Tripoli. Poté, co Robert de Flers dokončil rukopis, měl Mucha na 134 barevných litografií, zarážky a rámování stránek pouhé tři měsíce. Aby se to vůbec stihlo, pracoval jeho tým souběžně na dvou kamenech, přičemž některé motivy kreslil Mucha sám přímo na kámen. Rámce stránek skicoval na průsvitku a hned je předával kresličům, kteří podle jeho instrukcí doplňovali barvy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • První aukce podzimní sezony se koná dnes večer. Jedním ze zlatých hřebů je kniha Roberta de Flers, která je díky litografiím Alfonse Muchy považována za jedno z nejslavnějších secesních ilustračních děl.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.