Nápad se znovuzavedením značky Made in Czechoslovakia po více jak dvaceti letech samostatnosti Česka je absurdní a krátkozraký. Dokládá bezradnost a celkový neúspěch Česka s budováním stálé a neměnné značky ve světě. Přitom je to jednoduché. Ta značka by měla znít "Czechia".

Jméno Czechoslovakia většině Čechů ještě dnes připadá tak samozřejmé, až se zapomíná, že po vzniku Československa proti němu existoval značný odpor a cizincům bylo podle Karla Čapka k smíchu. To, že svět si dodnes jméno Czechoslovakia pamatuje, byl výsledek cílevědomé snahy nového státu jméno prosadit jak doma, tak v zahraničí. Právě v tomto ohledu totálně selhala novodobá česká státní reprezentace ve srovnání s tou prvorepublikovou, ale i ve srovnání se všemi novými státy střední a východní Evropy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Česko je jedinou zemí na světě, která rezignovala na krátký a výstižný jednoslovný název v angličtině. Je to chyba, musíme budovat značku Czechia.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.