1. Anheuser-Busch InBev má konkrétní cíle pro rok 2014

Anheuser-Busch InBev (AB InBev) je největší světový výrobce piva s globální působností a se sídlem v Leuvenu v Belgii. Kromě toho, že se už zapojuje do řady programů podporujících odpovědné pití (školení svých zaměstnanců, kampaně na internetu i v jiných médiích), si vytyčil několik cílů, kterých chce dosáhnout do konce roku 2014. Jedním z nich je dostat svůj program zaměřený na to, aby rodiče mluvili s dětmi o zodpovědném přístupu k pití, alespoň ke 100 milionům dospělých. Do půl milionů barů, restaurací a obchodů chce také firma dodat vzdělávací materiály. Kromě toho má AB InBev v plánu investovat dalších 300 milionů dolarů do mediálních kampaní a programů zaměřených na odpovědné pití.

2. Pernod Ricard chrání mladistvé a těhotné

Pernod Ricard je francouzský výrobce destilátů se sídlem v Paříži, který prodává své výrobky po celém světě. Ve strategii pro odpovědné pití se zaměřuje na viněty svých produktů. Umísťuje na ně varování před přílišnou konzumací alkoholu. Stejně tak používá grafický symbol těhotné ženy, který varuje před pitím alkoholu ženy čekající dítě. Pernod Ricard umisťuje taková varování na své etikety od roku 2006 pro výrobky distribuované v Evropě a od roku 2013 i na ty, které distribuuje celosvětově. Stejně tak se firma zaměřuje na etický způsob reklamy, neinzeruje například na akcích pro motoristy, jako jsou motorkové a jiné závody.

3. Diageo cílí především na ochranu mladistvých

Jeden z největších světových producentů alkoholu, britský Diageo, spolupracuje s vládami zemí po celém světě a snaží se je přimět k tomu, aby přitvrdily v boji proti pití a prodeji alkoholu mladistvým. Loni například podpořil projekt s názvem School Health and Alcohol Harm Reduction Project. Ten zahrnoval například přednášky a tréninky zaměřené proti pití mladistvých a nadužívání alkoholu. Zásadou Diageo také je, že inzeruje pouze v těch médiích, která mají v cílové skupině alespoň 70 procent publika ve věku způsobilém k pití alkoholu. Stejně tak se snaží zabezpečit, aby se reklama nešířila k mladistvým ani po internetu, zejména přes sociální sítě, kam reklamu vůbec neumísťuje.

4. SabMiller dává důraz na vzdělávání

Britský pivovar SabMiller je druhým největším výrobcem piva na světě. V rámci podpory odpovědného pití například neumísťuje do svých reklam žádné herce, kterým je méně než 25 let. Za poslední tři roky už zapojil přes čtyřicet tisíc svých lidí, tedy zhruba 67 procent z celkového počtu zaměstnanců, do vzdělávacích programů o odpovědném pití. Učí je například o negativních dopadech nadměrné konzumace alkoholu nebo o tom, jak odpovědné pití ovlivňuje byznys celé společnosti. Pivovar založil také speciální webovou stránku Talkingalcohol.com, která nabízí přehled přesného složení a nutriční informace o jednotlivých produktech, stejně jako rozhovory a nejrůznější videa k tématu.

5. Carlsberg se zaměřuje na etikety a reklamu

Carlsberg Group je dánský pivovar s dlouholetou tradicí. V oblasti prospěšných aktivit si vymezil cíle, které chce naplnit do roku 2016. Patří mezi ně mimo jiné předsevzetí, že 100 % výrobků Carlsberg Group bude mít na láhvi etiketu s varováním před kombinací alkoholu a řízení vozidel, před pitím mladistvých a těhotných. Do roku 2016 chce Carslberg vyškolit v principech odpovědného pití všechny své zaměstnance. Společně se sedmi dalšími výrobci alkoholu podepsala společnost prohlášení, v němž se zavazuje odpovědně přistupovat k marketingu a propagaci svých nápojů tak, aby jejich vyznění a zjev necílily na skupiny řidičů, mladistvých nebo těhotných žen.