„Předpokladem zahájení prací v letošním roce je to, že bude vyhlášen stav nebezpečí. V případě, že kraj tento stav nevyhlásí, práce začnou až v polovině roku 2015. Zbytečně se tak ztratí asi 8 měsíců,“ vyjádřil se ministr dopravy Antonín Prachař. 

„Ředitelství silnic a dálnic v současné době nepočítá s případnou změnou vedení trasy dálnice D8 a to zejména s ohledem na termín dokončení a rozsah nákladů souvisejících s potenciální změnou vedení trasy,“ říká Soňa Křítková, pověřená vedením ŘSD ČR. „Na stavbě dálnice D8 se v úsecích před a za sesuvem samozřejmě stále pracuje. Před sesuvem se obkládá pilotová stěna a pokládají se živičné vrstvy. Před tunelem za sesuvem realizujeme zemní těleso a odvodnění, v tunelech děláme dokončovací práce, za tunelem dokončujeme zemní těleso. Na mimoúrovňové křižovatce Řehlovice budujeme pět mostů a provádíme zemní práce,“ dodává Křítková. 

ŘSD na základě shody ustanovené pracovní skupiny ministerstva dopravy a ministerstva životního prostředí zajišťuje návrh technických řešení trvalé sanace území, která by měla být rozdělena do dvou etap – nejprve zajištění technického řešení a následné provedení stavebních prací technického opatření odvodnění prostoru sesuvu, kterými se mimo jiné sníží riziko další propagace dosud neuklidněného sesuvu. V druhé etapě budou provedeny stavební práce na technických opatřeních trvalé sanace sesuvného území. Aktuální podklady k řešení situace sesuvu na D8 dodá ŘSD na začátku září. 

Příprava obou technických řešení bude probíhat v souběhu, přičemž provedená odvodnění resp. jejich účinek budou měřením sledována a jejich vyhodnocení bude zahrnuto do přípravy technického opatření trvalé sanace zemního sesuvu. 

Sesuv v Českém středohoří strhl vloni v noci na 7. června část nově vybudované dálnice D8. Výstavba dálnice D8, 0805 Lovosice – Řehlovice je dlouhodobě provázena problematickým správním povolováním, odvoláními a žalobami proti vydaným rozhodnutím podanými sdruženími ochrany přírody a aktivisty.

 

Související