Největší britský obchodní řetězec, třetí největší firma v tomto oboru na světě, která působí i v Česku, prožívá těžké časy. V uplynulém finančním roce, který Tescu skončil v únoru, zaznamenala druhý pokles celoročního zisku za sebou.

Philip Clarke, který stojí v čele podniku od roku 2011, i proto už od října firmu nepovede. Správní rada Tesca rozhodla o jeho konci. Ve funkci jej nahradí Dave Lewis, který nyní působí jako manažer britsko-nizozemského výrobce spotřebního zboží Unilever.

"Clarke souhlasil se správní radou, že nastal vhodný okamžik k předání funkce novému šéfovi," uvedl předseda rady Richard Broadbent. Broadbent přitom podpořil další pokračování Clarkea ještě před měsícem na výroční valné hromadě společnosti.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru