Tentokrát ten americký příběh začněme doma. Ale i uprostřed Evropy, v centru Prahy, jsme zároveň stále tak trochu na americkém teritoriu. "I když je otázka, jak moc je Starbucks ještě vnímán jako americká značka...," uvažuje Bryant Simon, profesor historie z Temple University ve Filadelfii. Starbucks podle něj nemusí už být daleko od toho, aby o této firmě začaly kolovat vtípky jako o McDonald's.

"Jé, vy tady také máte náš McDonald's? Diví se japonská středoškolačka při návštěvě Chicaga," vypraví Bryant a ví, že jako vtip to zase tak dobré není. Ale docela pravdivé, v globalizovaném světě se stírají místa vzniku, země původu. Sedíme s Bryantem ve Starbucksu na pražském Staroměstském náměstí. Drtivá většina návštěvníků jsou cizinci. Jsou v dobrém rozmaru, uvolnění, skupinka Asijců si rozložila jakousi karetní hru.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se