Pokud malé a střední české podniky potřebují na zahraničních trzích pomocnou ruku státu, neměly by vynechávat možnost, která je tu přesně pro ně, je cenově dostupná a ušitá na míru jejich požadavkům - pomoc agentury CzechTrade. Ta otevřela své první zastoupení v roce 2000. Od té doby se výrazně rozrostla nejen síť jejích kanceláří po světě, ale také nabídka služeb, které reagovaly na potřeby českých exportérů.

CzechTrade hodlá zúročit své praxí ověřené zkušenosti s podnikatelským sektorem a nabízet exportérům služby, které potřebují a skutečně využijí. Novinkou je vytvoření Klientské zóny CzechTrade, tedy komfortního systému, který nabízí řadu funkcí, od sdílení relevantních exportních informací a průběžně monitorovaných exportních příležitostí přímo ze zahraničí až po jednodušší objednávání služeb a sledování historie spolupráce s agenturou.

Čeští exportéři, především z řad malých a středních firem, volají po znovuoživení agentury CzechTrade. K tomu přispěje i fakt, že CzechTrade bude nabízet služby zahraničních zástupců exportérům opět pod jednou střechou, což přinese záruku kvality výstupů a pružnost poskytovaného exportního servisu.

Služby budou i nadále cenově nejdostupnější pro malé a střední firmy, které směrují na prioritní trhy v souladu s exportní strategií České republiky, tedy do Brazílie, Číny, Indie, Iráku, Kazachstánu, Mexika, Ruské federace, Srbska, Turecka, na Ukrajinu, do USA a do Vietnamu. Budou odrážet individuální potřeby klientů s ohledem na specifika konkrétního cílového trhu a oboru. Zahrnovat budou široké spektrum činností od monitoringu exportních informací a konkrétních příležitostí přes navazování obchodních kontaktů, poskytování marketingové podpory, organizaci propagačních akcí až po asistenci přímo v konkrétních teritoriích. Zahraniční zástupci ve spolupráci s pracovníky centrály CzechTrade jsou připraveni na realizaci širokého spektra služeb, jediným limitem jsou kapacitní možnosti jednotlivých zahraničních kanceláří. Exportní informační servis je zdarma a k dispozici na stránkách portálu Zpravodajství pro export.

Zahraniční zástupci se dobře orientují na příslušném trhu, znají místní podnikatelské prostředí, zvyky, životní styl, mentalitu, a proto dokážou odhadnout reálnost očekávaných výsledků. Při své práci využívají kontakty na místní podnikatele či úřady a partnery. CzechTrade je v teritoriích, kde působí, vnímán jako solidní státní agentura, která může otevřít nejedny důležité dveře.

Zahraniční kanceláře jsou i kontaktním místem pro zahraniční zájemce o dodávky zboží a služeb z České republiky. CzechTrade v poslední době ve větší míře organizuje kooperační akce - tzv. Sourcing days. Na těchto akcích mají české firmy příležitost osobně představit své produkty přímo zástupcům (nákupčím a distributorům) velkých zahraničních firem a hovořit s nimi. Akce tak představují unikátní příležitost, jak dostat české produkty do nadnárodních řetězců.

Zahraniční síť CzechTrade se v letošním roce rozšíří o nová teritoria: Ázerbájdžán (Baku), Čína (Kanton), Keňa (Nairobi), Kolumbie (Bogota) a Chile (Santiago de Chile).


Autorka je ředitelkou odboru exportního zpravodajství a marketingu, CzechTrade zuzana.synkova@czechtrade.cz


Marketingová podpora agentury CzechTrade v zahraničí

1. Služby primárně určené začínajícím nebo rozhodujícím se exportérům obsažené v exportním balíčku Basic:

Úvodní informace k vybraným trhům

Zmapování konkrétních exportních příležitostí a poptávek

Účast na odborně a teritoriálně zaměřených seminářích

Konzultace se zahraničními zástupci Ministerstva průmyslu a obchodu ČR

2. Rozšířená forma nabídky Basic obsažená v exportéry nejvíce poptávaném exportním balíčku Business:

Přímé oslovení zahraničních partnerů

Organizování obchodních jednání

Konzultace v oblasti průmyslového vlastnictví

3. Služby převážně individuálního a dlouhodobého charakteru nad rámec balíčků Basic a Business obsažené v exportním balíčku Plus:

(příklady možných služeb v rámci balíčku)

Dlouhodobá exportní asistence

Realizace akvizičních cest

Office outsourcing

Teritoriálně a oborově zaměřené analýzy

Další asistenční služby dle individuálního zadání, které nejsou zahrnuty v základní nabídce