Vývojáři z Česka pomáhali Spojeným státům získat si přízeň veřejného mínění v muslimských zemích. Vydělali na tom miliony dolarů, společnost U-Turn ale nakonec o zakázky pro Pentagon přišla.

Důvodem byl boj o moc mezi americkou civilní rozvědkou CIA a vojenskou tajnou službou DIA. A zřejmě také obavy z prozrazení citlivých informací, které by mohly poškodit jednání o tehdy zvažované výstavbě amerického protiraketového radaru v Brdech.

"Hráli jsme nějakou menší roli v širším kontextu války proti teroru," říká opatrně Jan Obrman, který U-Turn založil. Obrman předtím působil v rozhlase Svobodná Evropa a byl také generálním ředitelem televize Galaxie, později přejmenované na TV3. U-Turn byl projektem, který v roce 2002 začal Čechům jako jeden z prvních nabízet realizaci videí do mobilů.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru