Některé zahraniční investory se podařilo natolik "domestikovat", že se v reklamě i ryze korejská společnost prezentuje jako český výrobce. Buďme za něj rádi, stejně jako za každého dalšího investora, který vytváří nová pracovní místa, rozdává zakázky subdodavatelům, reinvestuje své zisky a platí daně.
V posledních pěti letech ale vidíme truchlivější obrázek: investoři své zisky z Česka ve velkém stahují, průměrně jde zhruba o čtvrt bilionu korun ročně. Což míru přímých zahraničních investic výrazně převyšuje. Snaha vlády lákat nové investory a ty "staré" přesvědčit spíše k reinvesticím než k odlivu peněz je proto přirozená a správná.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi