Za posledních čtrnáct dní analytické společnosti vyprodukovaly několik zajímavých studií. Jedna z nich mapuje trh s produkty business intelligence a analytikou a Gartner v ní naznačuje, že kolem nejnovějších technologií pro big data a analytiku vládne mezi firmami nejistota. Prozatím nejsou totiž schopny najít způsob, jak je využít.

Mezi současnými zákazníky dodavatelů v oblasti big dat a analytických aplikací se objevují zejména velké firmy ze sektorů energetiky, finančnictví (jako banky a pojišťovny), telekomunikační společnosti, firmy, kterým se jednoznačně vyplatí těžit ze svých strukturovaných nebo nevyužívaných anebo nových typů dat. Ta například generují sociální sítě a nejčastěji jsou využívána v oblasti marketingu či podpory e-commerce (pro sledování vnímání povědomí o značce, budování vztahu se zákazníky atd.). Nové nástroje pro velká data ale také pomáhají například řešit problematiku optimalizace produktových nabídek. Firmy mohou big data využívat téměř ve všech oblastech své činnosti. Podstatné je však vědět, v jakých oblastech bude jejich využití nejvíce přínosné.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se