Patří k prosluněné terase a je celkem jedno, jestli jste na sjezdovce anebo na pláži. Prosecco je takové "italské šampaňské", a jakkoli ho většina znalců nenávidí nebo ignoruje, nenechte se tím znervóznit. S vínem nekupujete jen jeho nóbl původ a vytříbenou chuť, ale především pocit. A mé pocity spojené s proseccem jsou povznášející, mile ospalé a veskrze pozitivní.

Že je otloukánkem expertů, není pochyb. Hugh Johnson ho ve Světovém atlasu vín označuje za "turistický lubrikant" (asi že se my, turisté, vždy namažeme), a Robert Parker o něm ve svém Vinném průvodci dokonce nenapsal ani řádku. V knize 1001 vín, která byste měli ochutnat, jsou prosecca jen tři. A tak nabídku rozšířím aspoň v tomto sloupku. Pokud si budete vybírat, volte prosecco značek Carpene Malvolti, Adami Adriano, Fratelli Bartolin, Col Vetoraz nebo Bisol, ve variantě brut nebo extra dry.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se