Prodejci cigaret tlačí na stát, aby zmírnil dopady regulace cen a dalšího letošního zvyšování spotřebních daní. Trafikanti totiž cigarety nakupují stále dráž, ale sami je zdražit nemohou. Musejí je prodávat za ceny napsané na krabičce, které diktují výrobci a dovozci tabáku a schvaluje Generální ředitelství cel.

Jenže výrobci kvůli konkurenčnímu boji drží konečné ceny nízko a nepromítají do nich všechny náklady, místo toho ukrajují z marží malých obchodníků.

Trafikanti se tak dostávají do pasti. Jejich marže rok od roku klesají. "Zatímco před deseti lety jsme měli z prodeje cigaret skoro dvanáct procent, dneska jsme zhruba na poloviční - šestiprocentní marži," řekl Hospodářským novinám Martin Koláček, předseda Českomoravského sdružení trafikantů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru