Na značku Škoda letos připadá už 4,3 procenta nových registrací osobních aut v Evropě, zatímco na Seat, který nabízí velmi podobná auta, jen 2,3 procenta.

Důvodů, proč je Škoda tak úspěšná, lze nalézt mnoho. V Česku je jistě úctyhodná tradice, vždyť pánové Václav Laurin a Václav Klement vyráběli v Mladé Boleslavi osmiválce už v době, kdy se ve Wolfsburgu, sídle dnešního koncernu Volkswagen, ještě pásly kozy.

Skutečná technická úroveň aut s okřídleným šípem ve znaku byla vždy podstatně vyšší, než si povrchní obdivovatelé britských vtipů o škodovkách dokážou připustit. Také je tu ona pověstná kvalifikovaná, disciplinovaná a přitom relativně levná pracovní síla.

České zákony podnikání celkem přejí, vláda svého času poskytla přívětivé investiční pobídky, máme tu skvělé technické univerzity - a v tomto duchu by se dalo dlouho pokračovat.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru