Když loni na jaře importy zlata do Číny poprvé vyskočily nad 100 tun měsíčně, západní analytici vyjadřovali svoji skepsi k tomu, že by se takové tempo mohlo udržet. Nejčastěji odpovídali, že Číňané dočasně využili pokles cen zlata na západních burzách k vyšším nákupům. Uplynul však rok a tempo importů nepolevuje.

V našich zeměpisných šířkách naráží úloha zlata v bohatnoucích asijských společnostech často na nepochopení. V Číně či Indii se málokterá svatba či narození dítěte obejdou bez darů ze zlata. A s tím, jak rostou reálné příjmy a rozrůstá se střední třída, se zlato stává stále žádanějším. Když byli čínští spotřebitelé v průzkumu společnosti TNS Survey tázáni, co z luxusního zboží si plánují v příštím roce koupit, nejčastější odpovědí nebylo ani drahé oblečení, ani kabelky, ani hodinky - zvítězily šperky z čistého zlata.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se