Druhý rok na kolejích oslavil Leoš Novotný zveřejněním příznivého čísla. Černozlaté vlaky jeho Leo Expressu svezly mezi Prahou a Ostravou o 30 procent více lidí než na začátku loňského roku. V prvních třech měsících prodal lístek 240 tisícům pasažérů.

Dobře začal rok i další soukromník na trase, RegioJet podnikatele Radima Jančury, který si meziročně polepšil ještě výrazněji - o 37 procent na 475 tisíc lidí.

Třetí hráč trase, České dráhy, počty cesujících u jednotlivých tratí nezveřejňuje.

Pro obě soukromé firmy je nárůst cestujících aspoň částečná náplast. Na svém železničním podnikání totiž už prodělaly desítky milionů korun. Svorně tvrdí, že viníkem jsou údajně České dráhy, kvůli jejichž agresivní cenové politice musí držet ceny nízko. Věc už od konce roku 2012 řeší antimonopolní úřad.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru