Z průzkumu vyplývá, že vysoce angažovaných je jen 7 % zaměstnanců, naopak 73 % je neangažovaných. Překvapuje vás tento výsledek?  

Nerad bych viděl pracovní svět tak černě, jak tato čísla mohou naznačovat. Výsledek každé studie úzce souvisí s tím, jak angažovanost definujeme. Angažovanost však souvisí také s pocitem psychologického sepětí s organizací. Zahrnuje naše postoje k firmě i pocit, že naše práce je, nebo není smysluplnou součástí toho, co firma dělá. Zda tuto práci vidíme jako hodnotnou samu o sobě. Souvisí s naší vytrvalostí, chutí do práce, nezdolností při problémech, radostí z našich výsledků. Taková širší definice může zahrnout i mnoho nižších pozic. Je proto možné, že kdybychom se ptali na trochu jiné otázky, získali bychom lichotivější čísla.

Silným faktorem, který určuje míru zapálenosti pro práci, je mimo jiné vzdělání. Proč myslíte, že čím vyšší vzdělání, tím více jsou lidé angažováni? 

Nejsilnější faktor bude charakteristika pracovní pozice: čím jste vzdělanější, tím pravděpodobněji budete pracovat na pozici s větší mírou samostatnosti, zajímavosti, kreativity. Důležitý je však i faktor šancí: čím jste vzdělanější, tím větší máte obecně šance na trhu práce i máte větší šance vybrat si takový typ pozice nebo firmy, která vám vyhovuje. To následně přirozeně zvýší vaši angažovanost. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se