Pod sloganem "Viděli jsme je vítězit, ale nevěděli jsme, co se za tím skrývá" vstupuje do kin snímek Fair Play režisérky a scenáristky Andrey Sedláčkové. Drama z prostředí státem řízeného dopingu v Československu osmdesátých let je v jádru příběhem o rozhodnutí, jestli hrát fair, či jet na olympiádu.

Sportovní termín je ale i metaforou pro téma volby v nesvobodě. Třetí snímek Sedláčkové je další z filmů vracejících se do komunistické minulosti. Navzdory sloganu téměř thrillerovému je jeho kvalitou obyčejnost. I díky ní je v tuzemské produkci nadprůměrný (bez ohledu na její slabší úroveň).

Kdyby se ale autorka nebála morálních a vypravěčských stínů a hloubek a odvážněji se odklonila od bezpečí některých modelových situací i klišé o totalitě, mohl být výjimečný.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se