Lidé, kteří kupují zboží, v němž se příliš nevyznají, volí raději jeho dražší varianty, říká Jitka Vysekalová, prezidentka České marketingové společnosti a předsedkyně Asociace psychologů trhu. HN s ní hovořily o způsobech, jak získat zákazníka na svoji stranu.

HN: Jak se mění nákupní chování českých spotřebitelů?

Poslední roky byly samozřejmě poznamenány hospodářskou krizí. Nejen u nás, ale v celé Evropě se chování spotřebitelů změnilo. Například co se týče nákupu potravin, řada studií potvrdila, že lidé nakupují menší objemy, a to ve všech typech prodejen. Ať jde o hypermarkety, či malé prodejny na rohu ulice. Zákazníci také nakupují více podle letáků, takže i menšímu podnikateli se vyplatí investovat do této formy marketingu a dát o sobě vědět.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se