S přispěním Martina Kohouta

Lanškrounská firma EWE, vyrábějící elektrotechnické součástky, si objednala v roce 2008 reklamu. Jednotková cena služby u prvního dodavatele byla dva tisíce korun, ten ji prodal další firmě, u níž cena pro EWE vyskočila na 22násobek. To se nelíbilo finančnímu úřadu, který vyměřil společnosti EWE daňový doplatek téměř 1,5 milionu korun. "Chybí logická úvaha opřená o důkazy, že EWE vytvořila právní vztah s jinou osobou za účelem snížení zisku," oponoval tehdy Alexandr Klimeš, právní zástupce firmy. Podle úřadu si však firma pomocí řetězce provázaných společností zvýšila náklady, a tím záměrně snížila zisk i daně.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se