Finská společnost Rovio, která stojí za oblíbenou hrou Angry Birds, vydělává podle serveru Quartz více na produktech s logem naštvaných ptáčků než na samotné hře.

Podle The Wall Street Journal tvořily v roce 2013 peníze z prodeje licencí pro merchandise Angry Birds téměř polovinu zisku firmy.

Donedávna Rovio nabízelo hru Angry Birds v podobě placených aplikací, poslední verzi Angry Birds Go! však uvolnilo pro hráče zdarma.

Na rozdíl od jiných firem, které tento model financují především pomocí prodeje aktualizací a zásuvných modulů, Rovio živí převážně merchandise. To zahrnuje vše od triček a plyšáků přes obaly na mobilní telefony až po čepice a boty.

Na herní trh společnost vstoupila poprvé před čtyřmi lety. Od té doby její hry dosáhly dvou miliard stáhnutí a vydělaly přes půl miliardy dolarů. Z toho tvořil prodej licencí na merchandise v roce 2012 třetinu, loni dokonce téměř polovinu (přes 200 milionů dolarů).

Rovio dokonce v létě poskytlo licenci známému výrobci hraček Hasbro a plánuje vytvořit největší zábavní park Angry Birds na světě.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Společnost si uvědomila, že může vydělat více na lidech, kteří si kupují věci s potiskem naštvaných ptáků a prasat než na hrách samotných, proto už dále nevybírá poplatky za hraní. "Díváme se na to z pohledu snahy o získání zákazníků," prohlásil viceprezident Rovia pro hry Jami Laes.

Nejnovější verze hry Angry Birds Go! je zároveň krokem k jinému žánru. Na rozdíl od svých předchůdců, kde naštvaní ptáci střílejí z praku, jde o arkádovou závodní hru. Pokud bude mít úspěch, plánuje Rovio další rozšíření žánrů.

"Je to náznak našeho budoucího směřování, kdy bychom rádi poskytli více her zdarma. Myslíme si, že pokud to uděláme správně, je free-to-play model ten nejlepší pro naše fanoušky, zákazníky, vývojáře i vydavatele," myslí si Laes.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru