Patnáctiletí žáci a studenti se zlepšili, radujme se? Ne, ne a ještě jednou ne. Podobně jako jedno zhoršení v matematických, jazykových a přírodovědných dovednostech nemůže vést k popravě ministra školství, jedno zlepšení po letech propadů by nás nemělo ukolébat. Zvláště když ono zlepšení je v průměru o jedno procento.

Ano, pokud byli patnáctiletí před třemi lety ve všem těsně pod průměrem OECD a letos jsou lehounce nad, něco se asi stalo. Jiný výběr škol? Nepravděpodobné, vzorek je ohromný. Zlepšení výuky? Takřka vyloučeno: ve výuce se nic globálně nezměnilo. Přístup, tedy že díky kantorům se žáci na testy soustředí? Možná, a možná i díky plošnému testování je vztah k testům jiný.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.