Velká kniha o řízení firmy

Dana Janišová, Mirko Křivánek

Kniha se komplexně a s důrazem na praxi věnuje řízení firmy od strategie po praktické metody a nástroje. Autoři s mnohaletými zkušenostmi z praxe ukazují, že firma se chová jako živý organismus, ve kterém jsou jednotlivé části vzájemně provázány. Manažeři či majitelé firem získají z knihy praktické informace o tvorbě firemní strategie, optimalizaci procesů, využití finančních ukazatelů, metodách výběru či hodnocení a motivace zaměstnanců.

Grada 2013, 400 stran

Petr Janák, výkonný ředitel pro lidské zdroje PPF Group

Názor:

Velmi zdařilá publikace shrnující přehledně a pochopitelně všechny kapitoly businessu. Kéž by tu byla, když jsem studoval MBA.

Petr Janák, výkonný ředitel pro lidské zdroje PPF Group

Rodinné podnikání

A. Hanzelková, V. Koráb, M. Mihalisko

Na českém trhu tuto ojedinělou publikaci přivítají všichni, kdo se snaží stmelit dva rozdílné systémy - podnikání a rodinu. Autoři provedou čtenáře úskalími, jimž musí čelit rodinné podniky, upozorní na nejčastější chyby, které provázejí tuto formu podnikání. Čtenáři se dozvědí informace například o řízení a zdrojích financování rodinného podniku, rodinné radě a rodinném protokolu či plánování a řízení následnictví.

BizBooks 2008, 176 stran

Názor:

Bylo zajímavé se z knihy dozvědět historii nejzajímavějších rodinných podniků ve světě a nechat se inspirovat procesy, které umně kloubí soukromý a rodinný život s vedením společnosti, ve které pracují nejbližší. Daniel Černý, generální ředitel HALLA

Jak z dobré firmy udělat skvělou

Jim Collins

Kniha, které se ve světě prodalo již přes tři miliony výtisků, dává návod, jak z dobré firmy vybudovat vynikající. Autor se svým týmem zkoumal, proč některá společnost nabrala skvělý výkon, zatímco jiná zůstala jen dobrá. Prozkoumali hory dat, jež se týkají firem, jejich postupů a výsledků, a stanovili klíčové faktory úspěšnosti. Výsledky překvapí mnoho čtenářů a osvětlí prakticky každou oblast manažerské strategie a praxe.

Grada 2008, 304 stran

Názor:

V knížce najdete návod, jak z dobré firmy vybudovat vynikající. Ze závěrů je zajímavé vyzdvihnout, že tyto firmy jsou řízeny na rozdíl od lídrů s výraznou osobností skromnými, tichými a rezervovanými profesionály.

Ivan Souček, poradce a bývalý generální ředitel společnosti Česká rafinérská

Jak prodávat, když nikdo nekupuje

Dave Lakhani

Zhoršily se vám prodeje? Snížil počet zakázek? Tlak na lepší výsledky nebyl nikdy větší, než je nyní. V nové "bibli" prodeje najdete jasné rady, tipy, nástroje, techniky a strategie, které vám pomohou okamžitě zlepšit vaše prodejní výsledky a zisky. Dozvíte se, jak najít zákazníky připravené ke koupi, jak úspěšně uzavírat nové obchody, jaké nové možnosti komunikace využívat, co musíte zákazníkovi nabídnout, abyste uspěli, či jak zákazníka účinně oslovit.

Grada 2010, 208 stran

Názor:

Dave Lakhani s lehkostí zkušeného odborníka na dané téma popisuje racionální a překvapivě jednoduché praktické tipy, jak zvýšit prodeje. Svěží čtení, které vám dodá energii a inspiruje k novým výzvám v prodeji.

Jiří Jemelka, jednatel společnosti J.I.P. pro firmy


Startup za pakatel

Chris Guillebeau

Bez nadsázky - tato kniha je doslova učebnicí malého podnikání. Autor díky důkladné analýze 1500 úspěšných malých podnikatelských projektů přináší čerstvý pohled na to, jak s minimálními náklady, a tedy i riziky začít svůj vlastní mikrobyznys. V knize Startup za pakatel Chris Guillebeau ukazuje, jak je možné vést svobodný, dobrodružný, smysluplný a účelný život - a navíc si i slušně vydělat.

Jan Melvil Publishing 2013, 302 stran

Názor:

Kniha Startup za pakatel je zajímavou sbírkou osobních příběhů, výher a inspirací. Díky této knize zjistíte, že není těžké rozjet nový projekt bez toho, abyste na něj měli vyhrazenou obrovskou sumu peněz.

Martin Havlík, výkonný ředitel společnosti Inter Cars

Jak zákazník vnímá značku

Erik du Plessis

Autor s pomocí neurovědy odhaluje způsob, jak lidé uvažují o značkách, analyzuje jejich nákupní chování, zkoumá vliv dlouhodobějších pocitů na rozhodování. Radí, jak se trefit na jejich tlačítko "koupit". Přenáší poznatky z výzkumu mozku do světa reklamy, a zjišťuje tak, co se odehrává v hlavách spotřebitelů. Neuromarketing je nový trend na poli marketingového výzkumu a velmi diskutované téma.

BizBooks 2011, 256 stran

Názor:

Knihu bych doporučil hlavně marketérům a brand manažerům. Autor využívá neurovědy k analýze lidského nákupního chování a také k tomu,
jak přistupují k jednotlivým značkám.

Tomáš Chloupek, předseda představenstva APS Holding SE

Marketing management

Philip Kotler, Kevin Lane Keller

Nejuznávanější učebnice marketingového řízení, takzvaná bible marketingu, přináší ve svém již čtrnáctém vydání nejnovější poznatky marketingové teorie a praxe. Autoři reflektují dramatické změny v marketingovém prostředí, zejména ekonomické poklesy a recese, dále rostoucí význam udržitelného i "zeleného" marketingu a rychlý rozvoj technologií, využití počítačů, internetu a mobilních telefonů. Pozornost je věnována sociálním médiím.

Grada 2013, 816 stran

Názor:

Díky novým případovým studiím kniha "Marketing management" podpoří marketingové manažery v řešení řady výzev a příležitostí, které před ně staví neklidné trhy, stále sílící globalizace a nový svět sociálních médií.

Zuzana Bláhová, Country manager, Institute for International Research GmbH


Jak získat a ovlivnit téměř každého

Paul McGee

Chtěli byste umět snadněji přesvědčit jiné lidi, získat je na svou stranu a úspěšně s nimi navazovat vztahy? V této čtivé knížce plné rad i tipů se dozvíte, jak na to. Naučíte-li se perfektně jednat s lidmi, získáte v životě obrovskou výhodu. Tato schopnost vám pomůže k postupu v práci, díky ní snáze přesvědčíte druhé o určité myšlence či nápadu a budete dobře vycházet i se členy rodiny. Autor vám prostřednictvím svých jednoduchých tipů a technik ukáže, proč není příjemné vystupování vždy ta nejlepší strategie.

Grada 2013, 200 stran

Názor:

Asi nejvýstižněji reprezentuje knihu jedna z mnoha uvedených špetek moudrosti: "Skvělé vztahy se zákazníky, kolegy nebo blízkými nevznikají jen tak samovolně. K jejich budování je potřeba čas."

Michal Beneš, Minion Interactive

Chytře vedená prodejna

Richard Hammond

Jak mít v prodejně více spokojených zákazníků a vydělat více peněz? Čím se liší úspěšné prodejny od těch, které živoří na pokraji zájmu? Jak atraktivně uspořádat prodejní prostory? Jak nalákat zákazníky do prodejny, překvapit je a potěšit, aby se vrátili znovu? To vše a mnohem více se dozvíte v této ojedinělé knížce, jejíž třetí vydání obsahuje kromě řady nových praktických rad a užitečných poznámek především znamenité nápady, strategie a taktické myšlenky.

Grada 2012, 200 stran

Názor:

Skutečně praktická a užitečná příručka pro každého, kdo má co do činění s maloobchodem. Obsahuje příklady z praxe úspěšných prodejců a motivuje
k úsilí je napodobit.

Tomáš Hůlka, ředitel společnosti ADK


Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích

Vladimír Smejkal, Karel Rais

Kniha uznávaných autorů se ve svém čtvrtém, aktualizovaném a rozšířeném vydání podrobně zabývá problematikou rizik, která hrozí firmám i jiným organizacím. Komplexně se věnuje řízení rizik, tedy nejen rizik finančních, nýbrž všech, s nimiž se můžeme setkat v podnikání, ale například i ve veřejné sféře a ve sféře neziskové. Zdůrazňuje, že příprava na krizové situace
a prevence je tím, co rozhoduje o úspěchu či o přežití.

Grada 2013, 488 stran

Názor:

Rozsáhlý text není suchopárným výkladem "z věže ze slonoviny", ale souhrnem pojednávajícím o všech rizicích hrozících menším podnikatelům
i velkým společnostem, zcela nově pak i orgánům veřejné moci.

Miroslav Uřičař, právník a rozhodce ve společnosti T-Mobile Czech Republic

Marketing na sociálních sítích

Vojtěch Bednář

Chcete jako marketingový pracovník připravit skutečně promyšlenou a efektivní propagační kampaň své firmy na sociálních sítích? Potřebujete vědět, odkud začít, na co nezapomenout, jak sledovat účinnost kampaně, jak pracovat s uživateli, jak se vyvarovat chyb, kdy zapojit internetovou inzerci? Uznávaný odborník s detailní znalostí specifik českého internetu a sociálních sítí vás jistou rukou provede jednotlivými fázemi kampaně.

BizBooks 2011, 200 stran


Názor:

Kniha mě zaujala především tím, že vám dokáže velmi dobře a srozumitelně pomoci naplánovat efektivní komunikaci na Facebooku a Twitteru pro vaši firmu, i když jste se třeba dosud o sociální sítě příliš nezajímali.

Peter Varga, ředitel společnosti Foodpanda pro ČR



Jak číst účetní výkazy

Karel Šteker, Milana Otrusinová

Kniha je určena především manažerům, kteří se potřebují rychle zorientovat v účetních výkazech dané společnosti a chtějí se seznámit se základními principy českého účetnictví. Knihu dále využijí analytici či pracovníci controllingových oddělení a interního auditu. Jednotlivá témata jsou v knize vysvětlena jednoduchým způsobem, který umožňuje problematiku snadno pochopit. Text obsahuje množství názorných příkladů a ukázek.

Grada 2013, 264 stran


Názor:

Kniha je srozumitelná a čtivá. Zvolený přístup zobrazení jednotlivých účetních případů skrze položky účetní závěrky je v našich končinách poměrně inovativní.

Blanka Jarolímová, daňová poradkyně



Intuitivní reklama

Miloš Toman

Reklama bývá v malých a středních firmách velmi často vnímána buď jako nedostupný luxus, nebo jako laciný nevkus. Když je jí pak opravdu třeba, sáhne se obvykle právě po kombinaci vysoké ceny a křiklavé podbízivosti. Kniha známého poradce, zkušeného autora a tvůrce koncepce intuitivního marketingu, ukazuje cestu opačnou, tedy jak s poměrně nízkým rozpočtem dosáhnout nejen pozitivního přijetí reklamy
u zákazníků, ale také mnohem vyšší účinnosti.

Management Press 2006, 252 stran


Názor:

Dnes si hodně lidí myslí, že dobrá reklama rovná se drahá reklama. Kniha však ukazuje pravý opak. I s malým rozpočtem lze zaujmout a získat zákazníka a tato reklama může mít i daleko větší úspěch než ta drahá.

Tomáš Horák, marketingový ředitel společnosti Internet Billboard



Vedení lidí, týmů a firem

Jiří Plamínek

Čtvrté vydání velmi úspěšného a dnes již klasického díla v oblasti managementu je zcela přepracovaným vydáním, téměř novou knihou. Autor, jeden z nejuznávanějších českých odborníků na management a související oblasti, do ní zahrnul zhruba desetileté zkušenosti uplatňování teorie vitality v praxi. Jednotlivým tématům je věnován nový prostor podle důležitosti jejich vlivu na dosahování úspěchu
při aplikaci ve firmách a institucích.

Grada 2011, 160 stran


Názor:

Útlá knížka se silným obsahem, ideální pro ty, kteří nemají chuť vyhledávat myšlenky ve stovkách zbytečně popsaných stran. Neváhám ji nazvat encyklopedií managementu.

Ivan Indráček, předseda představenstva Společenství čerpacích stanic ČR




Finanční analýza

A. Knápková, D. Pavelková, K. Šteker

Chcete se dozvědět, jak si podnik stojí z hlediska finančního zdraví a co je potřeba udělat, aby se hospodaření zlepšilo? Zjistíte to díky kvalitní finanční analýze, kterou vám pomůže provést tato kniha. Druhé vydání je rozšířeno o problematiku finanční analýzy při účtování podle IFRS. Velkou předností publikace je úzká provázanost s praxí a mnoho praktických příkladů, vzorová finanční analýza konkrétního reálného podniku včetně řady příkladů.

Grada 2012, 240 stran


Názor:

Kniha skutečně velmi názorně ukazuje, jak lze v podniku kvalitně zpracovat finanční analýzu, a především z ní vyvodit odpovídající závěry. Já osobně uvedených postupů v praxi využívám a přinášejí mi řadu cenných podnětů.

Daniel Remeš, vedoucí ekonomického útvaru společnosti FIMES



Jak komunikovat s různými typy lidí

Radomil Bábek, Iva Sehnalová, Jiří Bábek

Kniha Jak komunikovat s různými typy lidí je komunikační příručka pro každého. Kromě komunikačních typů a jejich charakteristiky se věnuje také otázkám a naslouchání, které neodmyslitelně patří k základům komunikace. V závěru čtenář najde krátký test, díky kterému si může zjednodušeně vyhodnotit vlastní komunikační typ.

Inboox CZ 2013, 92 stran

Názor:

Kniha mě zaujala drobným formátem, a především praktickým obsahem. Při její četbě jsem si okamžitě vybavoval lidi kolem sebe a následně snadno určil jejich komunikační typ. Maximum informací podaných chytlavou formou.

Tomáš Vyskočil, generální manažer GTS ALIVE



Rozumíte svým zákazníkům?

J. Bloudek, M. Henych, S. Kubátová, D. Müller

Klíčem k úspěchu firmy je získat a udržet si dobré zákazníky, proto je právě marketing tak důležitou oblastí manažerské práce. Marketing je ale také slovo, které v mnoha lidech vzbuzuje dojem něčeho složitého. Často se také vnímání marketingu zužuje na jeho nejviditelnější projev: reklamu. Autoři přicházejí s praktickými
a podnětnými opatřeními i metodami. Názorně vysvětlují klíčové součásti marketingu a ukazují, jak do nich zapojit všechny pracovníky ve firmě.

Management Press 2013, 212 stran


Názor:

Kniha přináší informace pro manažery, kteří se chtějí dozvědět, jaké typy problémů se mohou v marketingu vyskytnout a jak se s nimi lze vypořádat. Autoři poskytují řadu tipů, které vychází z praktických zkušeností.

Alice Kubíčková, Lydon Wells



Umění přesvědčivé komunikace

James Borg

V této velmi praktické a čtivé knížce najdete špičková pravidla, rady a příklady, jak krok za krokem výrazně zlepšit své přesvědčovací schopnosti, jak v každé situaci najít správná slova, jak rozumět řeči těla ostatních a působit na druhé svou neverbální komunikací. A také jak přesvědčivě jednat po telefonu i úspěšně vyjednávat, jak komunikovat s různými typy lidí včetně těch problematických či co dělat, když se přesvědčování nedaří.

Grada 2013, 240 stran


Názor:

Kniha mně byla doporučena s tím, že má úspěch a může člověka posunout dále. Mně pomáhá udělat další kroky v porozumění podstaty, možných důvodů i reálných potřeb a zájmů těch, se kterými přicházím do kontaktu.

Libor Olexa, Inventive Software



Event aneb Úspěšná akce krok za krokem

Vivien Lattenberg

Chtěli byste představit své nové produkty, oslavit výročí firmy, upevnit vztahy s obchodními partnery, proškolit zaměstnance a zároveň utužit jejich kolektiv nebo třeba i přitáhnout pozornost médií? Pak zorganizujte event. Tato kniha vás bude hned na začátku nabádat, abyste si zodpověděli otázku, proč chcete event pořádat. V publikaci nechybí praktické tipy, příklady
z praxe ani krátké rozhovory s lidmi, kteří již mají s pořádáním eventů dostatečné zkušenosti.

BizBooks 2010, 264 stran


Názor:

Kniha Event aneb Úspěšná akce krok za krokem mi pomohla pochopit, jak úspěšně uspořádat event, a to jak pro naše obchodní partnery, tak i pro veřejnost nebo novináře.

Vladimír Hlaváček, marketingový ředitel Zapakatel.cz



Tvorba strategie a strategické plánování

J. Fotr, E. Vacík, I. Souček, M. Špaček, S. Hájek

Kvalitní strategie a strategické plánování představují jeden ze základních pilířů dlouhodobé firemní prosperity. Tato kniha pomůže manažerům a specialistům zvýšit kvalitu tvorby strategie i strategických plánů s důrazem na investiční program a strategický finanční plán, jejich realizaci, kontrolu, řízení rizik a zvládání krizových situací.

Grada 2012, 384 stran


Názor:

Strategické plánování je jednou ze základních složek současného managementu podniku. Kniha autorů pod vedením prof. Fotra dává potřebné návody a kombinuje teoretické přístupy s příklady z praxe.

Jaroslav Pantůček, generální ředitel a předseda představenstva MERO ČR