Kdo ví, jaká byla "šedá sedmdesátá"? Při pohledu na československou minulost se nový tvůrčí tým pražského Divadla Na zábradlí v čele s Petrem Štědroněm zjevně inspiroval termínem "mlčící většina".

Režisér Jan Mikulášek a dramaturgyně Dora Viceníková pak vytvořili divadelní portrét prvního normalizačního desetiletí takřka beze slov. Uprostřed Husákova ticha, jak zní podtitul jejich inscenace, promluví jediná postava.

Mezi anonymními personami na scéně má také jediná jméno: Olga Hepnarová. Žena, která úmyslně vjela nákladním autem na zastávku tramvaje a zabila osm lidí. Poslední československá popravená.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.