Na parfém pro partnerku od firem Burberry či Dior si můžete zkusit vydělat investicí do jejich akcií. Luxus totiž táhne i v těžších dobách. Výnosy akcií firem, které vyrábějí špičkové zboží, jsou proto často nadprůměrné. Kdo nechce spekulovat, měl by v nich ale mít jen malou část portfolia.

"Bohatí lidé, kteří často kupují luxusní výrobky, nemuseli během finanční krize a utlumeného růstu ekonomiky příliš omezovat výdaje. Řada těchto společností má navíc díky mezinárodní značce globální charakter. Většinu příjmů tak mají v rozvíjejících se zemích, jejichž střední třída stále roste," vysvětluje Aleš Vocílka, analytik firmy Moneco, která vydává časopis Fondshop.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se