Objednané vozy budou dodány do konce letošního a počátkem příštího roku do poboček HOPI v ČR, SR a v Maďarsku. Vozidla budou mít kabinu R a většina z nich bude osazena motorem o výkonu 440 HP v emisní třídě EEV. 10 vozidel bude již v nejnovější emisní třídě EURO 6. Konkrétně se jedná o Scanie s motory o výkonu 410 a 450 koní. Vozidla jsou vybavena predikativním tempomatem a mezinápravovými spoilery.

Všechna vozidla budou zároveň dodána v nové řadě Streamline. Ta obsahuje mnoho nových prvků, které dokážou snížit spotřebu paliva až o 8 % oproti předchozímu modelu. Spolu s programem Ecolution se tak jedná o nejúspornější kombinaci, kterou je Scania schopna v současnosti nabídnout.

Scania Ecolution nejsou jen speciálně nakonfigurovaná vozidla, ale jedná se také o souhrn souvisejících služeb. V rámci tohoto programu budou řidiči školeni tak, aby jejich spotřeba byla co nejmenší. Školení se budou v určitých intervalech opakovat, aby došlo k upevnění získaných návyků.

Součástí programu Ecolution je i servisní smlouva zaměřena v rámci údržby na optimalizaci vozidla k co nejlepší spotřebě.

„V letošním roce začal dobíhat cyklus prvních vozidel pořizovaných od roku 2010 v kategorii EURO 5, která tvoří více jak 70 % vozového parku společnosti HOPI. Zkušenost s vozidly této kategorie pro nás byla příjemným a pozitivním překvapením oproti předchozím verzím v EURO 4,“ řekl Eduard Šneidar, ředitel dopravy HOPI.

„Proto jsme využili poslední možnosti výroby, která končí v roce 2013. Zároveň jsme ale objednali 10 vozidel kategorie EURO 6, abychom se přesvědčili o avizovaných přednostech a vozidla v našem provozu vyzkoušeli. Tímto se chceme připravit na obnovu zhruba ve stejném rozsahu, která nás čeká ve druhé polovině roku 2014. Pevně věřím, že vozidla značky Scania potvrdí trend, který nastavili s vozidly EURO 5 a výsledky testovaných vozidel kategorie EURO 6 nás přesvědčí o dalším pokračování spolupráce,“ dodal Eduard Šneidar.

Související