Je to jako opravovat starý Favorit - i s novým vnitřkem to bude stále ojeté auto. Příměr použili oslovení experti v reakci na rozhodnutí Českých drah zastavit investice do nákupu moderních vlaků a pokračovat jen v úpravách starých souprav. Strategii repasí potvrdil serveru IHNED.cz generální ředitel státních drah Dalibor Zelený.

Odborníci očekávají, že se tento krok projeví i na počtu pasažérů. Nové vagony totiž dokážou přitáhnout cestující. Třeba Pendolina zvýšila počet pasažérů Českých drah na trati Praha-Ostrava o třicet procent. Něco podobného mohly zopakovat moderní soupravy Railjet. Jenže nezopakují. Místo nich koupí státní firma od rakouských železnic několik desítek ojetých vagonů a nechá si je opravit.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se