Tatra 613 byla nástupcem slavného oblého modelu 603. Nasadila ale úplně jiné tvary – přísně ostré hrany, které navrhlo italské studio Carrozzeria Vignale. Cesta k produkčnímu vozu byla dlouhá. Spolupráce s Italy začala už na jaře roku 1968. Sériová Tatra 613 vyjela na silnice až v roce 1974. Dokázala se ale udržet v prodeji 21 let.

Podobně jako model 603, ani 613 nebyla určena pro řadového občana socialistického Československa. Na reprezentativní vůz poháněný vzadu uloženým a vzduchem chlazeným osmiválcem si mohli pomýšlet šéfové podniků, straničtí hodnostáři nebo prezident. Gustáv Husák dostal darem jeden z prvních modelů. Tatra se navíc rozšířila i do dalších východoevropských zemí a Sovětského svazu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se