Má ještě po dokumentu Šoa Claudea Lanzmanna, Schindlerově seznamu Stevena Spielberga či Sophiině volbě Alana J. Pakuly smysl točit film o holokaustu? Lanzmann ve svém devítihodinovém díle postaveném na výpovědích pamětníků přece ukázal všechny hrůzy a paradoxy pobytu v táborech smrti, včetně děsivé morální relativity, jež se tu šíří jako věčná připomínka "lidské situace", v níž nejsme s to oddělit Dobro od Zla. Spielberg zase dokázal toto citlivé téma zpracovat v hraném filmu, pravda, na hranici kýče, ale se vší hloubkou, která by se tu dala očekávat. A Pakula dokonale vystihl nekonečné životní dojezdy vynucené morální volby, v níž se rozhoduje mezi různými stupni zla.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se