Společnosti v přerodu se budou muset smířit s mediální krajinou, která sama zažívá revoluci. Jak mohou média, už tak pod nesmírným tlakem převratných technologických změn, pomáhat rozvoji demokracie v transformujících se společnostech?

Technologie nám poskytly více moci nad tím, jak konzumujeme informace, a mediální organizace se pilně (a často neúspěšně) snaží pochopit svou novou roli.

V kyberprostoru se může vyjadřovat každý. Moc se přesunula ke spotřebitelům informací, kteří jsou stále častěji také tvůrci obsahu. A ať se nám to líbí, nebo ne, mediální společnosti už nemají monopol na pravdu. Média jsou všechno to, co lidé chtějí číst, sledovat nebo co chtějí poslouchat - bez ohledu na zdroj, ať jsou jím amatéři, či profesionálové. Zároveň chtějí mít informace okamžitě k dispozici na jakémkoli zařízení - v mobilních telefonech, tabletech, laptopech a čím dál častěji na televizních obrazovkách s velkými úhlopříčkami.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se