České firmy, které mají zájem o vstup na zahraniční trhy, se mohou obracet na zahraniční zastoupení ministerstva průmyslu a obchodu (MPO). Více než 40 zahraničních zastoupení ministerstva (dříve zahraniční kanceláře CzechTrade) nabízejí řadu služeb z oblastí exportního poradenství, informačního servisu nebo vzdělávání.

Ve většině případů se jedná o služby marketingového charakteru zahrnující

  • průzkum trhu
  • vyhledání obchodních kontaktů
  • ověření zájmu o konkrétní obchodní spolupráci
  • a například i dlouhodobou asistenci ve vybrané zemi.

Ve zbytku případů jde o přímé asistenční služby v místě daného teritoria.

Nezpochybnitelnou výhodou odborníků v zahraničí, kteří mají za sebou dlouholetou praxi a prošli náročnými výběrovými řízeními, je jejich stálá přítomnost na cizích trzích a s tím spojená rostoucí znalost místního prostředí, ať se jedná o jazyk či místní obchodní struktury.

Počet zahraničních zástupců stále roste a do konce roku 2013 MPO počítá s rozšířením až na sedmdesát zastoupení. Jejich počet a umístění se řídí jak přímou poptávkou našich klientů, tak poptávkou oborových svazů a hospodářských komor.

A jaké jsou tedy služby zahraniční sítě, které klienti nejčastěji využívají při podnikání na zahraničních trzích?

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se